نکات مهم در خرید جواهرات

نکات مهم در خرید جواهرات

نکات مهم در خرید جواهرات

امروزه در خرید وسایل و تزئینات و مواردی از این دست باید دقت بالایی به خرج داد. از آنجا که طلا و جواهرات از جمله تزئینات گران قیمت و ارزشمند به حساب می آیند بد نیست پیش از خرید آن ها اندکی وقت صرف کرده و به بررسی موارد و نکات مهم در خرید جواهرات و طلا پرداخت. ما در این مطلب همین موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

راهنمای نکات مهم در خرید جواهرات

هنگام خرید جواهرات چه به دنبال خرید طلا هستید، چه به دنبال خرید زیورآلات نقره هستید و چه می خواهید جواهرات دیگری را خریداری کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین نحو پیش از اقدام به خرید جواهرات تمامی جوانب را بررسی کرده و با اطلاعات کاملی وارد بازار (یا سایت فروشگاه اینترنتی) شوید. همچنین در نظر داشتن این موارد می تواند به شما در انتخاب تان کمک کند. بسیارند افرادی که قصد خرید جواهرات را دارند اما هنوز نمی دانند کدام یک از آن ها را باید انتخاب کنند. در ادامه به بررسی این موضوع نیز می پردازیم. و به طور کلی در این بخش

نکات مهم در خرید جواهرات را عنوان می کنیم:

قبل از خریدن جواهرات و طلا بهتر است از عیار آن باخبر شوید. عیار معمولا در مورد میزان خلوص جواهرات طلایی به کار می رود و ما به طور معمول طلاهایی با عیار 18 و 20 را در بازار مشاهده می کنیم. اما عیار طلا به چه معناست؟ اگر هر آلیاژ طلا را به 24 قسمت تقسیم کنیم، عیار یا خلوص طلا عبارت است از X قسمت از آن 24 قسمت. به عنوان مثال وقتی می گوییم یک جواهر از طلای 18 عیار ساخته شده است، منظورمان این است که اگر آلیاژ این جواهر را به 24 قسمت تقسیم کنیم،

18 قسمت آن از طلای خالص تشکیل شده است و 6 قسمت باقی مانده نیز از دیگر فلزات تشکیل شده. طلایی با عیار 24 بسیار نرم تر از طلاهای معمول در بازار می باشد. گاهی برای مستحکم نمودن جواهرات (و گاهی نیز برای کاهش قیمت آن ها) فلزاتی را به طلای خالص اضافه می کنند که این فلزات به طلا آسیبی نمی رسانند و تنها میزان خلوص طلای موجود در جواهر را پایین می آورند. به این ترتیب جواهری با طلای 20 عیار گران تر از جواهری با طلای 18 عیار می باشد، زیرا میزان طلای بیشتری در ساخت آن به کار رفته است.

پیش از خرید جواهرات بهتر است…

پیش از خرید جواهرات بهتر است که هدف خود را از خرید آن تعیین کرده باشید. ممکن است شما فردی باشید که علاقه زیادی به تزئین ظاهر خود با استفاده از جواهر آلات مختلف را دارد. یا شاید می خواهید جواهر آلات (مانند طلا) را به عنوان یک سرمایه خریداری کنید تا در هنگام افزایش قیمت آن را به فروش برسانید. یا حتی شاید هر دوی این موارد درباره شما صدق می کند. اما پیش از خرید جواهرات باید دلیل آن را بدانید. اهمیت مساله آنجا مشخص می شود که اگر جواهرات را به عنوان لوازمی تزئینی خریداری می کنید،

بهتر است به زیبایی ظاهری آن توجه ویژه ای داشته باشید، و هرچه جواهرات و طلا کار بیشتری برده باشند، قیمت بالاتری نیز دارند. از طرفی اگر صرفا برای پس انداز یا سرمایه گذاری می خواهید جواهرات بخرید، شاید لازم نباشد جواهر آلاتی زیبا خریداری کنید و این باعث می شود هزینه کمتری بابت همان مقدار طلا یا جواهر پرداخت کنید. پس پیش از خرید جواهرات هدف خود از خرید آن را تعیین کنید.

خرید جواهرات

در خرید جواهرات، به خصوص جواهر آلاتی که با سنگ های قیمتی ساخته می شوند می توانید از سنگ ها، رنگ و ارزش آن ها، خواص آن ها، و ماه تولد مخصوص شان اطلاعاتی کسب کنید. این امر به شما در انتخاب جواهر آلات سنگی کمک زیادی می کند.

پیش از خرید جواهراتی مانند انگشتر حتما سایز انگشت خود را به دست آورید تا از خرید انگشترهایی تنگ یا گشاد پرهیز کنید.

مواظب جواهر آلات دست دوم باشید! امروزه تعداد زیادی از افراد به فروش جواهر آلات دست دوم خود مشغول هستند و ممکن است به خریداران درباره نو بودن یا دست دوم بودن جواهرات شان چیزی نگویند. یکی از راه های تشخیص جواهر آلات و طلای دست دوم، دقت به ظاهر آن ها می باشد. به خصوص به قفل و بند جواهرای مانند دستبند و گردنبند و … دقت کنید. اگر رنگ آن ها کمی رفته باشد، یا خط و خش روی آن ها افتاده باشد، با یک جواهر دست دوم مواجه هستید.

راه های تشخیص جواهرات اصل از بدل

  • حتما راه های تشخیص جواهرات اصل از بدل را یاد بگیرید. قبلا در دو مطلب به بررسی نحوه تشخیص طلای اصل از بدل در منزل، و همچنین بررسی نحوه تشخیص نقره اصل از بدل در منزل پرداخته ایم. با خواندن این مطالب و مواردی از این دست می توانید خودتان اصل یا بدل بودن طلا و جواهرات دیگر را به راحتی تشخیص بدهید.

  • یکی دیگر از نکات مهم در خرید جواهرات دانستن این مورد است که می خواهید جواهرات خود را به صورت روزمره استفاده کنید، یا فقط در مهمانی ها و مجالس مهم؟ اگر برای استفاده روزانه و روزمره خود قصد خرید جواهر آلات و طلا را دارید باید به این نکته توجه کنید که طلای سنگین دوام و استحکام بیشتری دارد. درست است که هزینه بالاتری نیز برای خرید طلایی که سنگین تر است پرداخت می کنید اما در استفاده روزمره از جواهرات خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.

  • یکی از مهم ترین مسائل در هنگام خرید جواهر آلات قیمتی دریافت فاکتور فروش می باشد. بدون داشتن فاکتور فروش نمی توانید جواهرات خود را بعدا به فروش برسانید. برخی دیگر از جواهرات نیز بسیار قیمتی می باشند و این دسته از جواهرات باید شناسنامه مخصوص داشته باشند. پس به این مورد نیز توجه داشته باشید.

  • در مناسبت های خاص و همگانی مانند روز مادر یا روز زن خرید طلا و جواهرات به شدت بالا می رود. و طبیعتا در چنین روزهایی حق انتخاب برای خریداران کمتر می شود زیرا تعداد بیشتری از جواهرات بدون اینکه جایگزین شوند به فروش می روند. پس بهتر است برای این مناسبت ها از چندین روز قبل اقدام به خرید طلا یا جواهر آلات مورد نظر خود کنید.

عرفان رضیئی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *