راهنمای تعیین سایز انگشتر

راهنمای تعیین سایز انگشتر

راهنمای تعیین سایز انگشتر

در این مطلب به راهنمایی درباره تعیین سایز انگشتر می پردازیم و موثر ترین، دقیق ترین و ساده ترین راه ها و روش های تعیین سایز انگشتر را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

روش های تعیین سایز انگشتر

امروزه خرید اینترنتی به یکی از عادت های روزانه مردم تبدیل شده است. به طوری که تعداد زیادی از افراد حتی خریدهای ساده روزمره را نیز از طریق اینترنت و فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند. اما در برخی موارد این خرید اینترنتی ممکن است مشکلات کوچکی نیز داشته باشد. به عنوان مثال در هنگام خرید لباس و کفش و جواهر آلاتی مانند انگشتر، باید سایز و اندازه دقیق خودمان را از پیش بدانیم. در مورد انگشتر این مساله مهم تر نیز می شود چرا که هیچ کدام از انگشت های ما با یکدیگر سایز یکسانی ندارند. پس باید از روش هایی برای تعیین سایز انگشتر خود استفاده کنیم که سایز دقیق هر انگشت مان را بتوانیم با آن روش ها به دست بیاوریم.

برای تعیین سایز انگشتر روش های کارآمد و دقیقی وجود دارد که با اجرای آن ها می توانید سایز دقیق انگشتر خود را دربیاورید. در این بخش مهم ترین روش های تعیین سایز انگشتر را معرفی کرده و هر کدام را توضیح می دهیم.

استفاده از قطر انگشتر

یکی از روش های آسان و موثر برای تعیین سایز انگشتر استفاده از قطر انگشترهای دیگر می باشد. برای این کار ابتدا باید انگشتری را پیدا کنید که اندازه آن انگشتی است که قصد خرید انگشتر جدید برای آن دارید. توجه داشته باشید که سایز انگشت های مشتبه در دو دست با یکدیگر تفاوت دارد، پس برای تعیین سایز انگشتر مورد نظرتان باید حتما همان انگشتی که می خواهید انگشتر را در آن استفاده کنید را انتخاب کنید.

تعیین سایز انگشتر

پس از اینکه انگشتری دقیقا اندازه انگشت خود پیدا کردید (یعنی انگشتری که نه زیادی بزرگ باشد، و نه کوچک باشد) قطر داخلی انگشتر را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که حتما باید قطر داخلی انگشتر را به دست بیاورید، چرا که اگر قطر بیرونی را محاسبه کنید، انگشتری با سایز بزرگ تر از انگشت تان خواهید خرید. پس از اینکه قطر داخلی انگشتر را به دست آوردید، با استفاده از جدول تبدیل قطر داخلی انگشتر به سایز انگشتر می توانید سایز انگشتر خود را محاسبه کنید.

توجه کنید که اگر قطر انگشتری که اندازه گیری کرده اید دقیقا به اندازه اعدادی که در این جدول ذکر شده نیست، و بین دو عدد می باشد باید در این حالت عدد بالاتر را در نظر گرفته و سایز انگشتر مناسب با آن را خریداری کنید. استفاده از قطر انگشتر برای تعیین سایز انگشتر روش موثر و دقیقی می باشد اما در ادامه روش های دیگری نیز معرفی می کنیم.

استفاده از سایز دور انگشت

یکی از دقیق ترین و بهترین روش ها برای تعیین سایز انگشتر استفاده از سایز دور انگشت می باشد. در این روش طبق آموزشی که به شما می دهیم، خودتان می توانید به سادگی و بدون نیاز به انگشتر و وسایلی از این قبیل سایز انگشتر خود را پیدا کنید. در این روش می توانید از یک نخ یا یک متر پلاستیکی یا یک تکه پارچه استفاده کنید اما بهتر آن است که از یک تکه کاغذ به طول 15 سانتی متر و عرض یک سانتی متر استفاده کنید. نوار کاغذی که آماده کرده اید را روی برجستگی انتهای انگشت مورد نظر خود قرار دهید.

روش دقیق برای تعیین سایز انگشتر

این قسمت ضخیم ترین بخش از انگشت شما است و با اندازه گرفتن این بخش است که می توانید انگشتری با سایز مناسب تهیه کنید. از آنجا که انگشتر باید راحت در انگشت شما رفت و آمد کند باید برجسته ترین بخش انگشت را به عنوان سایز آن در نظر بگیرید. نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که باید آن انگشتی را اندازه گیری کنید که می خواهید انگشترتان را در آن استفاده کنید. زیرا همان طور که در بخش قبلی نیز گفتیم سایز انگشت های متناظر از هر دو دست با یکدیگر متفاوت می باشد.

حال باید نوار کاغذی را به دور برجسته ترین بخش انگشت خود قرار دهید. و سپس قسمتی از نوار کاغذی را که به ابتدای آن رسیده است علامت بزنید. در علامت زدن دقت داشته باشید که کاغذ را خیلی محکم دور انگشت خود نکشید و آن را کمی راحت قرار دهید. پس از علامت زدن از ابتدای کاغذ تا قسمتی که علامت گذاری کرده اید را با خط کش اندازه گیری کنید. طول این مقدار را باید به میلی متر حساب کنید و بر اساس جدول زیر طول کاغذتان هر مقداری بود سایز انگشتر شما نیز مقدار مقابل آن می باشد.

اندازه دور انگشت (میلی متر) سایز انگشتر
55 49
56 50
57 51
58 52
59 53
60 54
61 55
62 56
63 57
64 58
65 59
66 60
67 61
68 62
69 63
70 64
71 65
72 66
73 67
74 68
75 69
76 70

در این روش نیز اگر اندازه دور انگشت شما عددی است که بین اعداد بالا قرار دارد باید سایز بزرگتر آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر اندازه دور انگشت شما 61.5 میلی متر باشد، یعنی بین 61  و 62 میلی متر است. بنابراین باید سایز بزرگتر را، که برای اندازه 62 میلی متر سایز 56 می باشد، انتخاب کنید.

استفاده از نوار پلاستیکی

یکی از دقیق ترین راه های تعیین سایز انگشتر استفاده از نوار پلاستیکی مخصوص می باشد. این نوارهای مخصوص دارای اعداد مشخصی روی خود می باشند. از طرفی به مانند انگشتر حلقه ای هستند و سایز آن ها قابل کم و زیاد شدن است. اکثرا از این نوارهای پلاستیکی مخصوص در جواهر فروشی ها استفاده می شود که به طور دقیق و سریعی سایز انگشتر شما را تعیین می کند.

استفاده از حلقه سایز انگشتر

یکی دیگر از روش هایی که در جواهر فروشی ها برای تعیین سایز انگشتر به کار می رود استفاده از حلقه سایز انگشتر می باشد. معمولا جواهر فروشان یک دسته حلقه سایز انگشتر دارند. این دسته حلقه از کوچکترین سایزها تا بزرگترین سایزهای انگشتر را شامل می شود و فروشنده جواهرات می تواند با امتحان کردن انگشت شما روی این حلقه ها به سایز انگشتر شما دست پیدا کند.

عرفان رضیئی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *